کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند
سرخط خبرها

ایلان ماسک: اگر مردم بچه‌های بیشتری به دنیا نیاورند، تمدن بشری از بین می‌رود

  • کد خبر: ۹۱۲۴۵
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ایلان ماسک: اگر مردم بچه‌های بیشتری به دنیا نیاورند، تمدن بشری از بین می‌رود
ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس ایکس»، در اظهارنظری جدید از مردم خواسته است بچه‌های بیشتری به دنیا بیاورند تا تمدن بشری نابود نشود.

شهرآرانیوز - ایلان ماسک روز دوشنبه به وال استریت ژورنال گفته است: «به اندازه کافی انسان وجود ندارد. واضح‌تر از این نمی‌توانم بگویم: به اندازه کافی انسان وجود ندارد.»

این میلیاردر معروف گفته است که نرخ زاد و ولد به سرعت در حال کاهش است و این یکی از بزرگترین خطرات برای تمدن بشری است.

ماسک این اظهارات را در حالی بیان کرده است که تعداد زیادی از مردم تصمیم می‌گیرند بچه‌دار نشوند و نگرانی‌هایی مانند تغییرات آب‌و‌هوایی و نابرابری را برای دلیل تصمیمشان بیان می‌کنند.

مدیرعامل شرکت «تسلا» در ادامه گفته است: «بسیاری از انسان‌های خوب و باهوش فکر می‌کنند که تعداد افراد در جهان بسیار زیاد است و جمعیت در حال افزایش است. اما کاملا برعکس است. به داده‌ها نگاه کنید. اگر مردم فرزندان بیشتری نداشته باشند، تمدن از بین خواهد رفت. صحبت‌هایم را فراموش نکنید.»

وقتی از ماسک، که پدر شش فرزند است، پرسیدند آیا به همین دلیل این همه فرزند دارد؟ او در جواب گفته است: «تلاش می‌کنم الگوی خوبی باشم. باید آنچه را که توصیه می‌کنم تمرین کنم.»

تحلیلگران شرکت مورگان استنلی در یادداشتی که ماه ژوئیه منتشر کردند به سرمایه‌گذاران گفتند که «جنبش بچه‌دارنشدن به دلیل ترس از تغییرات آب و هوایی در حال رشد است و این موضوع نرخ باروری را سریع‌تر از هر زمانی به سمت نزولی‌شدن می‌برد.»

آن‌ها برای این استدلال به نظرسنجی‌ها، تحقیقات دانشگاهی و داده‌های گوگل اشاره کردند که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم باعث کاهش نرخ باروری شده است.

واضح است که اگر همه از بچه‌دارشدن دست بردارند، تمدن انسانی در نهایت منقرض خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که تولدستیزها یا آنتی‌ناتالیسم‌ها معتقدند باید اتفاق بیفتد، اما اکثر مردم این دیدگاه را ندارند. در واقع، بسیاری از مردم داشتن فرزند را یک حق اساسی بشر می‌دانند که می‌تواند شادی را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->